UPE 2014

THE BIRTH OF THE INTERNET: A HISTORICAL FEAT

In 1969 the world had its eyes turned to what was undoubtedly to become a historical feat: the first human being setting foot on the moon. However, in that same year something else of much importance was happening as well: the Internet was coming into being.

Usually when we think of a historical feat, we think of something big, like the first voyage to the moon. But more often than not, we find that the most meaningful events in history spring from what is

INGLÊS

viewed in their time as an unimportant fact. A case in point is exactly what the figure above represents: the birth of the Internet.

It is difficult to pinpoint the exact moment when the Internet was born. The World Wide Web is indeed the result of a number of interrelated events that can be traced back to the first artificial satellite – the Russian (then Soviet) Sputnik – being put into orbit around the earth back in the 1950’s. But it was in l969 that “… four host computers were connected together into the initial ARPANET, and the budding Internet was off the ground”. The diagram above shows the first four places ever linked via the Internet which was then called the ARPANET. They are US organizations: the University of California Los Angeles (UCLA), Stanford Research Institute (SRI), the University of California Santa Barbara (UCSB) and the University of Utah (UTAH).

Little by little the Internet started spreading everywhere because of new technological advancements and today it is so important that our lives would not be the same without it. Of course going to the moon was an extremely important event as well, a real historical feat, but the birth of the Internet has proved to be the most significant historical fact, and feat, in the recent past of the history of mankind.

(MITRANO-NETO, N; LOUREIRO, M; ANTUNES, Alice M. Insight. Richmond Publishing Editora. São Paulo, 2004. Adaptado.)

Still analyzing the word “it” in the last paragraph, we can say that

I. the first “it” is a subject pronoun.

II. the second “it” is an object pronoun.

III. both are personal pronouns.

IV. the first “it” is a possessive adjective.

V. the second “it” is a possessive pronoun.

It is CORRECT

a

I and V.

b

II, III, and IV.

c

III, IV, and V.

d

II and IV.

e

I and II.

Ver resposta
Ver resposta
Resposta
E
Resolução
Assine a aio para ter acesso a esta e muitas outras resoluções
Mais de 250.000 questões com resoluções e dados exclusivos disponíveis para alunos aio.
Tudo com nota TRI em tempo real
Saiba mais
Esta resolução não é pública. Assine a aio para ter acesso a essa resolução e muito mais: Tenha acesso a simulados reduzidos, mais de 200.000 questões, orientação personalizada, video aulas, correção de redações e uma equipe sempre disposta a te ajudar. Tudo isso com acompanhamento TRI em tempo real.
Dicas
expand_more
expand_less
Dicas sobre como resolver essa questão
Erros Comuns
expand_more
expand_less
Alguns erros comuns que estudantes podem cometer ao resolver esta questão
Conceitos chave
Conceitos chave sobre essa questão, que pode te ajudar a resolver questões similares
Estratégia de resolução
Uma estratégia sobre a forma apropriada de se chegar a resposta correta
Garanta sua vaga dos sonhos no Enem com IA e o maior banco de questões!
Depoimentos
Por que os estudantes escolhem a aio
Tom
Formando em Medicina
A AIO foi essencial na minha preparação porque me auxiliou a pular etapas e estudar aquilo que eu realmente precisava no momento. Eu gostava muito de ter uma ideia de qual era a minha nota TRI, pois com isso eu ficava por dentro se estava evoluindo ou não
Sarah
Formanda em Medicina
Neste ano da minha aprovação, a AIO foi a forma perfeita de eu entender meus pontos fortes e fracos, melhorar minha estratégia de prova e, alcançar uma nota excepcional que me permitiu realizar meu objetivo na universidade dos meus sonhos. Só tenho a agradecer à AIO ... pois com certeza não conseguiria sozinha.
A AIO utiliza cookies para garantir uma melhor experiência. Ver política de privacidade
Aceitar